Ministerul Finanțelor. Proiect: O.U.G privind unele măsuri pentru sistemul de informare, comunicare și încasare a obligațiilor bugetare care fac obiectul măsurilor de anulare a unor obligații bugetare

30 sept. 2024
Vizualizari: 313

Ministerul Finanțelor a supus dezbaterii publice Proiectul de Ordonanță de Urgență (O.U.G.) privind unele măsuri pentru sistemul de informare, comunicare și încasare a obligațiilor bugetare care fac obiectul măsurilor de anulare a unor obligații bugetare prevăzute de O.U.G. nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionarii creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea si completarea unor acte normative.

Propunerile, sugestiile și opiniile cu privire la proiectele de acte normative, pot fi transmise la adresa de e-mail: publicinfo@mfinante.gov.ro, în termen de 10 zile calendaristice de la data publicării pe site (23 septembrie 2024).

Redăm, în continuare, principalele prevederi ale Proiectului:

Art. 1 – Prezenta ordonanță de urgență reglementează măsurile specifice întreprinse de către Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală pentru încasarea prin mijloacele prevăzute de lege a obligațiilor bugetare care fac obiectul anulării potrivit legii precum și pentru informarea contribuabililor cu privire la accesarea facilităților fiscale reprezentând anularea unor obligații bugetare, în temeiul prevederilor art. I-XVIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creanțelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidate al României in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

Art. 2 – În vederea ducerii la îndeplinire a prevederilor art. 1 , Companiei Naționale „Poșta Română” – S.A., denumită în continuare Poșta Română, i se încredințează, pe bază de convenție încheiată cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, prestarea următoarelor servicii de utilitate publică:

a) de tipărire, împlicuire si comunicare cu confirmare de primire către contribuabili, a documentelor necesare accesării facilităților fiscale prevăzute la art. II-V și art. XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, respectiv:

i) scrisoarea de informare privind beneficiile și condițiile de accesare a facilităților fiscale, inclusiv cuantumul total al obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv, din care, defalcat, valoarea acestora ce trebuie plătită și, respectiv, valoarea care poate face obiectul anulării;

ii) modelul „Notificării privind intenția de a beneficia de anulare a unor obligații bugetare”;

iii) modelul „Cererii privind anularea unor obligații bugetare”;

b) de preluare a plicului care conține „Notificarea privind intenția de a beneficia de anulare a unor obligații bugetare” și trimiterea acestuia către organul fiscal central competent în administrarea obligațiilor fiscale datorate de contribuabilul de la care a fost preluat pentru încadrarea în prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024;

c) de încasare prin mijloacele legale de plată, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poștal, a sumelor aferente obligațiilor bugetare ce trebuie achitate în vederea accesării facilităților fiscale prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, în cazul contribuabililor care optează pentru plata acestor obligații în numerar sau prin intermediul cardurilor bancare.

Art. 3 – (1) Ministerul Finanțelor asigură Agenției Naționale de Administrare Fiscală fondurile necesare, în limita creditelor bugetare și a creditelor de angajament aprobate cu această destinație, pentru efectuarea cheltuielilor cu prestarea de către Poșta Română a serviciilor prevăzute la art. 2, astfel:

a) pentru prestarea serviciului prevăzut la art. 2 lit. a), tariful este de 10,90 lei, cu TVA, pe plic;

b) pentru prestarea serviciilor prevăzute la art. 2 lit. a) și b), tariful este de 15,56 lei, cu TVA, pe plicul comunicat unui contribuabil;

c) comisionul perceput pentru încasarea obligațiilor bugetare potrivit art. 2 lit. c), este de 4 lei, fără TVA, pentru fiecare operațiune de încasare prin salariații poștali de la contribuabilii care au primit plicul care conține documentele prevăzute la art. 2 lit. a).

(2) Condițiile și termenele în care se asigură prestarea serviciilor prevăzute la art.2 se stabilesc prin convenția încheiată între Agenția Națională de Administrare Fiscală și Poșta Română, în termen de 3 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

(3) În scopul prestării serviciilor prevăzute la art. 2, personalul din cadrul Poștei Române este obligat să respecte:

a) prelucrarea datelor cu caracter personal potrivit prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu modificările ulterioare;

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

b) secretul fiscal asupra informațiilor de care a luat cunoștință ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu, conform prevederilor art. 11 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

(4) Ministerul Finanțelor suplimentează bugetul Agenției Naționale de Administrare Fiscală fondurile necesare, în limita creditelor bugetare și a creditelor de angajament aprobate cu această destinație, pentru efectuarea cheltuielilor de către organele fiscale centrale cu comunicarea documentelor prevăzute de lege, ca urmare a depunerii Notificării privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare.

(…)

Art. 6 – (1) Prevederile art. 1 și 2 sunt aplicabile și autorităților publice locale care administrează obligații bugetare ce fac obiectul prevederilor Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024.

(2) În aplicarea prevederilor art. 1 și 2, convenția prevăzută la art. 2 se poate încheia între Poșta Română cu autoritățile publice locale, iar cheltuielile aferente cu prestarea serviciilor prevăzute la art. 2 se asigură din bugetele locale.

Pentru detalii suplimentare cu privire la Proiect și Nota de fundamentare, vă invităm să accesați sursa informației.

Sursa informației

Vezi și Ministerul Finanțelor. Proiect: O.U.G pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal

 

Ministerul Finanțelor. Proiect: O.U.G privind unele măsuri pentru sistemul de informare, comunicare și încasare a obligațiilor bugetare care fac obiectul măsurilor de anulare a unor obligații bugetare was last modified: septembrie 30th, 2024 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Noutati editoriale

  • Noutati editoriale ujmag
Vezi tot

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.